Esmee in Argentinië

bolivia

hola en todos,

vorige week zijn we met AFS 5 dagen naar bolivia geweest. op woensdag om 4 uur vertrokken we met de bus. tot aan de grens was ongeveer 5 uurtje, eenmaal bij de grens aangekomen moesten we de bus uit want we moesten de grens passeren en zouden vervolgens met een andere bus verder gaan richting onze eerste bestemming.nadat we de grens voorbij waren gingen we eerst avondeten met zijn alle en om 12 uur argentijnse tijd gingen we verder met de bus naar Potosi de eerste plaats die we gingen bezoeken. ongeveer 6 uur met de bus. hier hebben we een wandeling gemaakt door de stad helaas heb ik hier geen fotos van kunnen maken want mijn mobiel wass leeg... na de wandeling zijn we ergens gaan ontbijten. daarna moesten we weer een tijdje met de bus, omdat ik erg trek had bij het ontbijt had ik redelijk veel gegeten wat ik beter niet had kunnen doen want ze zeggen dat als je veel eet de kans groot is dat je heel erg last krijgt van je maag en moet overgeven enzo. door de hoogte (ongeveer 4000 meter ) en ja hoor natuurlijk had ik daar weer last van. maar ik was gelukkig niet de enige de andere uitwisselingsstudenten hadden heel erg last van hoofdpijn (ook een verschijnsel van de hoogte ) op eentje na, verder zijn we die dag nog naar een kerk en een grot geweest. omdat de stad Potosi bekend staat om zijn goud en zilver.

aan het einde van die dag vervolgenden we onze reis richting ons hotel waar we de andere dagen zouden verblijven. dit is in de stad La Paz. deze stad ligt een stuk noordelijker dus weer een reis van ongeveer 5/6 uur.

eenmaal aangekomen in La Paz gingen we inchecken en zijn we vrijwel meteen gaan slapen. ik weet niet meer precies op welke dag we wat hebben gedaan maar we hebben natuurlijk de stad La Paz bekeken en zijn naar het afs gebouw in bolivia. ook zijn we naar een architectuur gebied geweest. op zaterdag zijn we met een meisje uit bolivia die zelf een jaar naar frankrijk is geweest de stad nog beter gaan v/erkennen. met een gondel naar boven waar een markt was. en we gingen met een gondel (skilift achtig) omdat dit veel sneller is dan met de auto. deze avond zijn we naar een kroeg geweest in bolivia deze is toch weer heel anders dan in argentinie, veel ouderwetse muziek en veel minder mooi. en als laatste zijn we nog naar Lago Ticikaka geweest dit is een heel mooi gebied hier zijn we met een boot naar verschillende eilandje geweest echt super mooi was dat. daarna kwam het helaas alweer ten einde en gingen we met de bus weer richting de grens eenmaal bij de grens nog even shoppen altans de andere de kleding in bolivia is niet heel geweldig. haha, nou de grens weer over willen heeft ons ongeveer 1 uur geduurd omdat die meneer niet begreep dat ons visum nog lang niet verlopen was en toen hij dat eenmaal begreep had hij 2 keer de verkeerde datum opgeschreven van wanneer ons visum verloopt erg leuk .... na een zeer lange reis terug richting san pedro heb ik er weer een leuke ervaring bij. de natuur in Bolivia is erg mooi maar het eten viel een beetje tegen ook kun je zien dat het land erg arm is.

hier nog een paar fotos van de reis:

tot de volgende keer !! :)

op ps. de vragen van vorige keer:

ik zal in een van mijn volgende blogs fotos en wat meer vertellen over het eten.

en met mijn spaans gaat het al beterr als ze rustig praten begrijp ik het meeste wel, en ik kan een gesprek houden al gaat dat nog wel steeds veel met gebaren en uitleggen wat ik bedoel omdat ik dan bijvoorbeeld een woord niet weet maar er is vooruitgang in.

Reacties

Reacties

Jeanette Oosting

Jeetje wat is het daar prachtig zeg.
En wat is het weer leuk ,om die verhalen van je te volgen Esmee!!
Heel veel plezier meid!!!
????????

ellen en wim

Hai lieve esmee wat heb je toch een akelig leven.
nee hoor schat gegund,maar wat een belevenis allemaal.
Je bent alweer 2 maanden weg,wat gaat de tijd snel.
Geniet maar lekker en pas goed op jezelf.
dikke xxxx el en wim

Eric

Hey Esmee!
Wat een avontuur! Leuk om te lezen!
Volgens mij heb je het wel naar je zin!
Ben benieuwd naar je volgende verslag????

Groetjes, Eric

Crista

Hoi Esmee
Leuk om te lezen wat jij allemaal meemaakt.
En je komt nog eens ergens. Argentinie ,Bolivia.
Prachtige foto,s van alles wat jij meemaakt.
Nog een hele mooie tijd.
Liefs Crista

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!