Esmee in Argentinië

begin van de vakantie

halloo allemaal,

nou onderhand heb ik alweer bijna 1 maand vakantie erop zitten. nou om te beginnen in de tweede week van de vakantie had ik cena blanca oftewel gala, al wordt dat hier wel iets groter gevierd dan bij ons. hier gaat het niet een gala per school nee een gala per stad. alle examenleerlingen gaan net zoals bij ons in gala kleding maar hier gaan ze niet in auto naar de locatie ,nee we moesten wandelend naar de kerk om daar een bloem te geven aan de heilige van san perdo (een standbeeldje), maar om daar naar toe te komen wandelend duurde ongeveer 1 uur ... daarna hadden we tot 12 uur om naar de locatie te gaan waar het feest plaats zal vinden. eenmaal aangekomen op de locatie kregen alle 800 mensen een avondeten, en daarna mochten we gaan dansen tot een uurtje of 6. waarna bijna iedereen nog naar een afterparty gingen en is een keertje om 8 /9 uur sochtends weer in hun huis was.

foto van Esmee van Riel.

daarna in de andere weken van mijn vakantie ben ik vaak te vinden bij de sportschool, het zwembad , de rivier of bij vrienden en dan gaan weer eerst ergens een sandwich eten en daarna bij iemand thuis films kijken tot een uurtje of 3.

en natuurlijk was het vorige week kerst nou dat wordt hier wel een beetje anders gevierd dan bij ons het is net oud en nieuw. eerst gingen we rond een uurtje of 11 avondeten en na het avondeten was het wachten tot 12 uur want dan gaat iedereen proosten en elkaar een gelukkige kerst wensen. wat vervolgd wordt door het afsteken van vuurwerk. rond een uurtje of 3 kwamen vrienden me op halen zijn we bij iemand thuis gaan zitten voor een gezellig avondje, dit was wel even gek om mee te maken. oh en het is hier normaal om met feestdagen pas laat thuis te komen van het uitgaan, denk hierbij aan een uurtje of 8/ 9. want normaal gesproken met uitgaan ben ik om 6 uur ongeveer weer thuis.

foto van Esmee van Riel.
nou dit was het voor deze keer, deze keer wat korter dan normaal want ja er valt verder niet heel veel te vertellen.

nou ik wil iedereen een goede jaarwisseling wensen!! en een mooi 2017. tot volgend jaar :P

heel veel liefs esmee

Carolina Radix

Wat een ervaring,leuk om later op terug te kijken. Nou geniet van je laatste vakantie dagen. Heel veel plezier met oud en nieuw. Dat het een te gek jaar mag worden voor je.