Esmee in Argentinië

reisje buenos aires en cordoba

holaa a todoss,

nou 4 januari was het zover we (gabriela uitwisseling uit italie en ik ) zouden met de bus naar buenos aires gaan. eerst moesten we naar een ander plaatsje dicht bij waar ik woon omdat we daar op de bus moesten stappen. naar 3 uur zitten wachten op de bus, die uiteindelijk niet kwam doordat ze bij een controle van de politie in een andere stad waren tegen gehouden en niet verder mochten omdat de bus blijkbaar veel drugs bij zich had...dus die avond konden we weer terug naar san pedro. we hebben gauw andere tickets gekocht ergens anders want ja met een bus gaan waar kans zit dat hij drugs bevat, dat doe ik liever niet. de volgende dag om 21.30 konden we eindelijk met de bus gaan om vervolgens 24 uur in de bus te zitten.

foto van Esmee van Riel.

de dingen die ik gedaan heb in beunos aires : zaterdags hadden we een verjaardag van een meisje uit italie wat erg gezellig was smiddags met zn allen gegeten en hierdoor weer meer uitwisselings studenten ontmoet. op zondag ben ik met martina (meisje uit italie) en anse (meisje uit belgie) eerst naar de obelisco geweest vervolgd door plaza de mayo en san telma, san telma staat bekend om z'n zeer grote en leuke markt elke zondag. met veel typisiche dingen zoals mate en handgemaakte sieraden en nog veel meer savonds zijn we nog naar puerto madero geweest waar de beroemde puente de mujer is.

op maandag zijn we naar la boca geweest, la boca is een buurt met huizen in allerlei kleuren en mooi versierd dit is tevens ook de plek waar men het meest de tango en andere types danste vroeger.
foto van Esmee van Riel.
dit vond ik toch wel een van de mooiste dingen. dinsdag had ik afgesproken met een meisje uit thailand en een jongen uit malaysie, ik ben met hun naar een beroemde begraafplaats en de flores geweest dit is een grote ijzeren bloem die open gaat zo gauw er zon licht op schijnt de meer zon, hoe verder die open gaat.
foto van Esmee van Riel.

ook ben ik met hun wezen eten in een restaurant nou ik heb nog nooit zulk lekker vlees gegeten.

foto van Esmee van Riel.

voor de rest hebben gabriela en ik woensdags nog een citytour gedaan zo dat we alle touristische dingen hebben gezien. donderdag nog even naar het centrum geweest maar niet echt iets bijzonders want snachts rond 4 uur werden we opgehaald door de taxi omdat we sochtends het vliegtuig naar cordoba hadden. waar we nog 5 dagen verbleven. cordoba is op buenos aires na de grootste stad van Argentinie. cordoba is een studenten stad en heeft de beste universiteiten van Argentinie. vlak bij cordoba (2,5 uur met de bus ) heb je een plaatsje villa carlos paz.

foto van Esmee van Riel.

dit is voor veel argentijnen de vakantie plek om naar toe te gaan. dus ja, ik moest hier toch ook wel heen om te kijken waar zij hun vakantie vieren nou carlos paz en een stadje tussen de bergen met een groot meer en staat bekend om het leuke uitgaanslezen. dus in cordoba heb ik hier 1 dagje door gebracht en voor de rest ben ik alledagen eerst even in het zwembad geweest en vervolgens naar het centrum wat tevens 1 uur met de bus is vanaf waar ik sliep. tot slot had ik gister de bus terug naar san pedro wat een ritje was van 15 uur.

nu ga ik gauw verder met mn koffer in pakken want morgen ga ik op vakantie naar brazilie.

tot snel, liefss esmee!

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!