Esmee in Argentinië

laatste maand/aankomst

hallo allemaal,

de laatste maand was eigenlijk voor al veel afscheid nemen, werken ,lekker op vakantie gaan en alles regelen voor mijn reis naar argentinië.

18 augustus was het dan zo ver de dag vertrek. die ochtend nog even mijn laatste spullen ingepakt om vervolgens tegen half 4 richting schiphol te gaan samen met mijn ouders, nina, joyce en mn oom en tante.

om 7 uur was het zover we moesten afscheid nemen van iedereen. Daar gingen we dan met z'n zevenen richting de douane. Onze eerste vlucht was om 20.30 naar parijs. Na daar ongeveer een uurtje te hebben moeten wachten vlogen we door naar buenos aires, dit was een vlucht van 13 uur en 20 minuten. toen we op buenos aires waren aangekomen( 8 uur sochtends lokale tijd) was het wachten samen met alle andere AFS's die ook die dag zijn aangekomen. om 12 uur moest ik weer verder met de bus naar een ander vliegveld, eentje die alleen maar binnenlandsevluchten doet. om dat vliegveld kon ik helaas ook weer ongeveer 3 uur zitten wachten tot mijn vlucht ging. eindelijk om 8 uur savonds was ik dan in jujuy. waar ik werd opgewacht door vrijwilligers van AFS en mijn gast ouders.

het was best wel awkward omdat mijn gast familie dus geen woord engels kan en ik nog erg weinig woorden weet in het spaans, gelukkig hebben we tegenwoordig een mobiel waar google translate op zit. dus dat is de manier hoe ik nu met ze kan communiseren.

mijn gast gezin is erg aardig. ik moet mijn kamer delen met emi (mijn gast zusje). mijn broertje is best wel schattig alleen luisteren kan hij niet , vertelde emi.

vandaag is mijn eerste echte dag hier. eerst zijn emi (mijn gast zusje), 2 andere afs studenten en een vrijwilliger van afs even naar de plaza geweest . Hier waren alle middelbare scholen een soort competitie tegen elkaar aan het houden, dit was wel grappig om is te zien. later op de dag ben ik met mn gast familie naar pachamama geweest dit is een soort offerfeest. er was een gat gemaakt in de grond waar ze vervolgens eerst in de brand stoken en erin deden voor een tijdje daarna haalden ze dat eruit en legden ze er van allerlei eten in. daarna gingen we zelf met zn alle eten . we aten locro (of hoe je dat ook schrijft) wat er allemaal in zit kan ik je zo ook niet vertellen, maar het was erg lekker.

nou dit was het wel weer even voor nu,

liefs esmee :)

Reacties

Reacties

Peter en Jeanette

Had vanavond al contact met je Esmee, maar war o gezette d leuk om je via de mail te volgen!
Al je belevenissen een beetje mee te maken!
Wij gaan het komende jaar zeker erg genieten van al je verhalen!!!
Lekker genieten Esmee !!!

Knuffel van ons????????????

Crista

Hoi Esmee. Goed aangekomen en nu begint je leven in Argentinië. Mooie tijd daar. Leuk om je te volgen.
Liefs Crista

Wilma de Bruin

Leuk om je verhaal te lezen Esmee en fijn dat het begin goed is Hoop dat het een jaar volop genieten voor je word ????

Carolina Radix

Wat fijn Esmee dat de reis goed is verlopen. En fijn om te horen dat je een fijn gastgezin hebt. Ik kijk uit naar al je verhalen. Ik wens je heel veel succes en plezier. De taal leer je snel, dat weet ik uit eigen ervaring. Geniet van alles dat je doet. :)

Marita van Riel

Lieve Esmee.Ben blij dat de reis goed verlopen is. Wens je een heel fijne en leerzaam jaar toe en ook dat je veel mag genieten van Argentinie. Groeten Marita

Miranda

Hoi Esmee! Wat leuk om je eerste reisverslag te lezen! Goed om te horen dat je een goede reis heb gehad en een leuk gastgezin hebt! Zo te horen vermaak je je daar wel!
Heel veel plezier en het belangrijkste: Enjoy!!
Groetjes

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!