Esmee in Argentinië

eerste 2 weken

hallo allemaal,

mijn eerste twee weken hier, heb al verschillende dingen gedaan.

op zaterdag zijn naar een meer geweest, dit zag er echt prachtig uit . we hebben daar een stukje gewandeld en gepicknicked. dit was erg gezellig. zondag hebben we vrijwel niets gedaan wat erg jammer was want dit maakte de dag een beetje saai, aangezien ik nog geen vrienden had en mijn gast zusje alleen maar wilt slapen zowat als ze thuis is.

ik had daarom gehoopt dat ik die maandag al naar school zou gaan maar dit was niet het geval haha mijn eerste schooldag namelijk pas die donderdag. de rest van de dagen dat ik niet naar school ging waren best wel saai omdat er niemand thuis was. alleen maandag middag was wel erg gezellig want we gingen de verjaardag van Estela vieren, oftewel we gingen barbequeen, erg lekker natuurlijk.

woensdag moesten we ook nog een uniform halen want ja, dat is hier op school.

donderdag eindelijk naar school, iedereen stond te wachten tot de directrice iets zal vertellen, erg leuk ...ik moest mee het podium op omdat ik werd voorgesteld aan de school. dit doet de directrice elke ochtend, na haar verhaal gaat het volkslied aan en wordt de vlag gehesen. als dit gebeurd is gaat iedereen naar de klas voor de lessen.

nou de lessen gaan hier toch wel een stukje anders dat in nederland. het eerste is dat de leraren verwisselen van lokaal en niet de studenten. maar dan eenmaal in de klas zelf pfoee wat een lawaai... ik dacht altijd dat mijn klas in nederland lawaaierig was maar dat is niks vergeleken hier. ook duurt school hier elke dag van 8 tot 12 met na elke les 10 minuten pauze en ze komen eten en thee langs brengen voor de leerlingen.

veel meer kan ik nog niet echt vertellen over school want ik werd elke keer de klas uit gehaald omdat ik en 24 andere mee deden aan een misverkiezing an school. hier voor moesten we de wals leren, een loopje oefenen etc.

afelopen woensdag was de misverkiezing op school ( in september is er nog 1 maar deze is tussen alle scholen hier in san pedro) het was een erg leuke ervaring, je moest namelijk een mooie jurk aan, hoge hakken aan en opgemaakt zijn. er waren 6 prijzen te winnen en ik was 1 van die 6.

ook zijn alle 25 candidaten, 4 keer op tv geweest omdat dit hier dus iets er belangrijks is.

ik ben hier nu ook weer begonnen met hockeyen wat erg leuk is alleen van het veld word ik iets minder blij. het is namelijk zand en omdat het hier bijna nooit regent stuift het echt verschrikkelijk.

mijn tweede weekend hier was erg druk maar wel leuk. als eerste had ik op zaterdag een bijeenkomst van afs dit was best saai haha maarja het moest even. daarna moest ik dus 2 keer op tv. toen dat afgelopen was snel naar huis en me klaar maken want ik zou die avond samen met een vriendin eerst naar een pub pizza eten omdat iemand jarig was. daarna zijn we met zijn alle naar een club geweest, die heet metropolies je kunt het vergelijken met een boode of dieka in nederland alleen is dit 18+

alleen om van de ene plek naar de andere te komen hebben we een taxi genomen nou ik heb nog nooit zo'n oncomfortable auto rit gehad met z'n 7 in een autootje. met zn 2en op de bijrijdersstoel en met zn 4en achterin en dan natuurlijk nog de chaffeur. metropolies duurt tot 4 uur.

de volgende dag heb ik eerst bij een meisje van de hockey gelunched en daarna zijn we naar de estudiante geweest, hier worden veel sport wedstrijden gespeeld tussen alle scholen persoonlijk vond ik het niet heel leuk, het was wel even grappig om te zien maar dat was het ook wel.

nou dit was het weer voor deze keer, sorry dat niet alles in de chronologische volgorde staat.

liefs Esmee :)

Reacties

Reacties

Marita van Riel.

Nou Es je hebt alweer heel wat meegemaakt. Ik vind het trouwens een mooie foto. Fijne tijd

Carolina Radix

Hallo Esmee, dat is nog eens een goed idee. Dat de leerkrachten van klas verwisselen. Dan heb je dat drukke gedoe ook niet op de gangen tijdens de pauzes. Bij ons gaat er nogal eens koffie over het kopje :)
Hè lieverd heel veel plezier en tot je volgende bericht.

ellen

Hai wijffie zoals we het lezen heb je het ook erg druk met
Leuke dingen doen.Wat een gave fotoos.Je bent toch wel de Miss geworden.Nog een fijne tijd scheet en leuk dat we zo alles te weten komen. Toppie.
Dikke xxxx Wim en El.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!