Esmee in Argentinië

het dagelijksleven+fiesta estudiante

hola todos ,

het is al weer even geleden dat ik iets geschreven heb. dus laat ik daar vandaag maar verandering in brengen. het gewone leven is hier voor mij begonnen. dit houd in dat ik maandag tot en met vrijdag naar school ga van half 8 tot half 12 daarna gaan we eigenlijk elke dag nog even in het park zitten voor dat we naar huis gaan om te eten. na het eten gaat bij mij thuis iedereen slapen.. behalve ik meestal zit ik dan op mijn mobiel in de zon. op maandag en woensdag heb ik om 4 uur nog gym van school, gym is hier erg verschillend met nederland want je kiest hier 1 sport dat je het hele jaar gaat volgen. je hebt de keuze uit volleybal, basketbal of turnen. ik heb zelf gekozen voor volleybal en dat is dus op maandag en woensdag. vaak rond een uur of 5/6 ga ik met vrienden naar het park. ook doe ik nog een sport namelijk hockey. ik heb 3 keer per week training op maandag, woensdag en vrijdag .op zaterdag of zondag een wedstrijd. een wedstrijd hier gaat er ook wel iets anders aan toe dan in nederland, er zijn meestal 2 wedstrijden eerst 1 van de mannen en daarna die van ons. na de wedstrijd worden er vaak kampvuurtjes gemaakt en blijf je nog een tijdje zitten of gaan we bbqen.

afgelopen week had ik een week vakantie want het was de week van de studenten. op dinsdag nog wel naar school geweest maar dit was om met zn alle te eten en daarna de hele middag te dansen en er werd door een eleccion reina gehouden als grap, omdat uit elke klas moest 1 jongen verkleed als meisje er aan mee doen erg grappig om te zien. ook is het zo dat iedereen zijn of haar klas het leukst wilt versieren door middel van themas denk hierbij aan pokemon, spongebob ect. ook waren er verschillende andere grote festivals. hier een aantal fotos hoe het op school was, als je goed kijkt zie dat er een hond in de school is, dat schijnt hier normaal te zijn dat zwerfhonden gewoon in de scholen mogen komen.

deze foto is gemaakt bij een festival in de stad.

uitgaan doen ze hier ook veel, de meeste die ik spreek gaan elke week minimaal 1 dag. zelf ben ik ook al geweest naar 2 clubs. de 2 leukste clubs volgens de meeste namelijk metropolis(metro) en diablo.

ook vinden ze het hier erg leuk om samen wat te gaan eten, bij iemand thuis pizza en daarna muziek hard aan en gaan dansen of een ijsje gaan eten doen ze hier vaak.

de tijden van eten is hier erg anders dan in nederland dat was voor mij wel erg wennen. want sochtends eten ze hier weinig of drinken alleen koffie of thee . daarna krijg ik op school een broodje en thee rond een uur of 10 vervolgens om 1 uur ongeveer gaan we lunchen, alleen de lunch is niet zo als in nederland een broodje ofso nee dit is warm eten en veel. dit is wat bij ons het avondeten is. daarna rond een uur of 5/6 drink je thee met brood of ga je een ijsje eten. en dan rond 11 uur is het weer warm eten.

voor de rest is het leven hier nu erg normaal ,en dus niet erg intressant om over te praten, dus dit was het voor deze keer.

liefs,

Esmee of hoe veel me hier noemen Meii want Esmee schijnt hier toch wel een erg moeilijke naam te zijn.

oh en ik moet jullie de groetjes doen van een vriend van me (quillermo) van de hockey. quillermo: mandale saludos todos :)

Reacties

Reacties

Peter en jeanette

Hé Esmee , wat leuk om weer iets van je belevenissen te lezen.
Hopelijk ben je al wel gewent aan het andere leven , maar volgens mij komt dat best goed.
Je hebt geen klagen wat vrienden en vriendinnen betreft, dat is heel erg leuk om te zien.
Hoe gaat het met de Spaanse taal?

Lieve groetjes van Peter en Jeanette.

Liesbeth

Hai Esmee, mama vertelde dat het eten daar lekker is maar dat je niet zo goed kon uiteggen wat je daar te eten krijgt....Misschien wel leuk om een paar dagen het eten (ontbijt/middag/avondeten) op de foto te zetten zodat we een indruk krijgen.
Groetjes Liesbeth

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!