Esmee in Argentinië

jarig en warmte

buenos tardee!!

aangezien het alweer even geleden is dat ik een blog heb geschreven laat ik dat vandaag maar is doen.

om te beginnen met 12 oktober dat is hier de dag voor verschil in cultuur, daarom hadden we geen normale school dag maar werden er verschillende dansen opgevoerd. ik heb samen met vriendinnen uit de andere klas carnavalite gedanst, dit is een dans typisch voor het noorden van Argentinie.( ik had graag fotos en videos toegevoegd bij fotos en videos maar dit is me helaas niet gelukt ). ook hebben we savonds met de mensen van AFS gegeten. iedereen moest een gerecht maken dat typisch is voor zijn land. ik heb voor deze avond appelflappen gemaakt.

hierna was het eigenlijk allemaal redelijk normaal, tot aan mijn verjaardag.

oktober de 21ste, was ik jarig, sommige vroegen me of hier verjaardag worden gevierd. nou ik kan je zeggen die worden hier zeker gevierd! het is redelijk het zelfde als in nederland maar toch ook heel anders. haha. 2 tradities die ze hier hebben zijn: hoeveel jaar die gene is geworden zovaak wordt aan iemands oor getrokken. en voor de studenten is het ook nog is zo dat zo gauw de school klaar is er een ei op je hoofd wordt stuk geslagen en daarna bloem op je hoofd gegooit wordt. nou dit heb ik dus ook mee mogen maken... heerlijk mijn hele school uniform onder ei en bloem daarna thuis wel 3/4 keer mijn haar gewassen en daarna nog steeds ei in je haar vinden.

savonds kwamen een aantal vrienden en hebben we samen wat gegeten. en daarna gezellig de hele avond kletsen en dansen tot ongeveer 6 uur sochtends. omdat op vrijdag uitgaan niet leuk is hier zijn we ook nog voor mijn verjaardag die zaterdag uitgegaan. een geslaagde verjaardag! ook heb ik nog een pakketje van mijn ouders gekregen uit nederland, en zijn er 2 kaarten binnen gekomen .maar veel later dan mijn verjaardag helaas, dit komt omdat de post heel slecht geregeld is. zo moest ik voor mijn pakketje 2 keer naar een andere stad wat ongeveer 40 minuten is met de auto. en dit moet sochtends ... dat maakt het wat lastig want ja iedereen werkt sochtends dus de eerste dag ben ik samen met een vriendin met de bus gegaan en de volgende dag met iemand van AFS.

ook is het erg te merken dat het lente is... bijna elke dag is het nu hier zo'n 40 graden, het warmste wat ik tot nu toe hier heb gehad is 46 graden.. omdat het nu dus elke keer zo warm is ben ik afgelopen weekend zaterdag en zondag naar naar een rivier geweest. nog 9 dagen tot de vakantie :) heerlijk een vakantie van zo'n 3,5 maand.

nou dit was het weer voor deze keer.

veel liefs esmee,

en tot mn volgende blog

Reacties

Reacties

Ton en Gerda

Hoi esmee, leuk dat verhaal dan blijven we een klein beetje op de hoogte van jouw, wat je allemaal daar beleeft. Zo te zien heb je het wel naar je zin. En met de taal gaat het ook wel goed hè. Nou we zijn trots op jouw hoor. Denk aan jezelf en geniet maar lekker meis. Dikke knuffel van ons .????????????????????????

Ton en Gerda

Esmee, die ???? Moeten kusjes zijn.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!